söndag 9 november 2008

A change of heart

Idag är det farsdag och jag har bakat tårta till pappa. En sån där ljuvlig maräng/sockerkakstårta ni vet. Fyllde den med lemon curd och grädde. Det blev väldigt lyckat och ni skulle ha sett glädjen i hans ögon då den var klar. Jag är nere idag, trött i själen och jag kanske blir tvungen att avstå från bloggandet ett tag tills jag börjar må bättre.

Satt just och tänkte på en grej och det är att min farfar snart har varit död i 57 år. Läskigt äre eftersom jag aldrig hann träffa honom. Jag undrar hur han var som människa egentligen. Ikväll kan jag faktskt inte låta bli att undra och trots att jag aldrig har mött honom så känner jag en saknad, en tomhet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Translation:

Today is fathers day and I have made my father a cake, you know one with marange, lemon curd and cream. Simply lovely and you should have seen the joy in his eyes when the cake was done. I am tired today, tired in my soul and I´m thinking about letting this writing online go for a little while so I can begin to feel better.

Earlier tonight I started thinking about my grandfather and how he has been dead for almost 57 years, horrible really, since I never have met him. I wonder how he was as a person. I really can't help thinking about this tonight and even though I never have seen him I miss him. It's empty somehow.

Inga kommentarer: